Manapság az emberek még mindig úgy gondolnak egy blogra, ami egy olyan felület, ahol az élményeiket, tapasztalataikat és gondolataikat megosztják másokkal.
Ez részben így is van, viszont egy blog írása nem csak ennyit jelent, ma már sokkal inkább a marketing részévé vált.

Néhány pontban összefoglalva, kigyűjtöttem fontosságát, hogy milyen előnyökhöz vezetheti a vállalkozást.

1.Változatos tartalmak

  • Különleges, érdekfeszítő témák nagyobb közönséget vonzanak.

 

Minél szélesebb kört célzol meg, a blog bejegyzéseiddel és nem ragadsz le egy adott témánál, annál nagyobb közönséget tudsz bevonzani az oldaladra.
Nem rossz ötlet ha te csak arról szeretnél írni, hogyan lehet megkötni egy nyakkendőt, viszont egy idő után ki fogsz fogyni az ötletekből és a különböző csomózási módszerek bemutatásból.

Próbálj meg minél több témát felölelni, ami akár egy kicsit is kapcsolódik vállalkozásodhoz.
Gyűjts inspirációt más-más oldalakról, olvass külföldi blogokat, nézzél videós tartalmakat.
Törekedj a változatosságra, hogy minél nagyobb közönséget be tudj vonzani a weboldaladra. Ezzel nagy látogató számot generálva.

 

2. Magasabb besorolás

  •  Minél nagyobb a látogatók létszáma az oldaladon, annál jobban javul az organikus keresési rangsorolásod.

Minden lépés az előtte lévőnek folytatása.

Ha minél több témában jelen vagy a blogodon annál több látogatót tudsz bevonzani az oldaladra.
Miért is olyan fontos, hogy minél többen látogassák a weboldaladat?
A válasz nagyon egyszerű.

Minél nagyobb megtekintés számot érzékel a google weboldaladon, annál előrébb fog helyezni a keresési találatokban.
A google érdeke, hogy olyan tartalmakat jelenítsen meg, ami aktuálisan érdeklik az embereket.

 

3. Magasabb rangsorolás

  • Magasabb keresési besorolás, több látogatót eredményez.

 

Ha van két egyforma vállalkozás, ugyan azokat a termékeket árulják ugyan akkora áron, szerinted melyiknél fognak nagyobb valószínűséggel vásárolni?

Nagy valószínűséggel annál, akinek a besorolása előrébb van.
Lehet, hogy ugyan olyan termékeket árul a másik, sőt még olcsóbban is, de a google nem az árakat fogja a keresésénél összehasonlítani, hanem a látogatók és az érdeklődések számát.
Minél több látogatód van az oldaladon, annál nagyobb esélyed van arra, hogy az élmezőnybe kerülj a keresési találatoknál.

 

 

4. Kiegészítő marketing

  • A blog segít szolgáltatásod hirdetésében.

Bármennyire is furcsa lehet, de nem csak a közösségi médiákon keresztül tudsz elérni embereket.

Lehet, hogy valaki rákeres egy adott szóösszetételre vagy kifejezésre a google-ban ami egyáltalán nem is kapcsolódik a blogod témájához.
De, a google mégis felhozza neki a te blog bejegyzésedet, mert az egyik cikked valamelyik sorában pont az a kifejezés vagy szóösszetétel szerepel amire ő rákeresett.

Onnantól már csak is rajta múlik, hogy rákattint a blogodra és elolvassa azt e bejegyzést, vagy tovább görget a találati listában.
De neked az, hogy a google felhozta neki a te oldaladat arra a kifejezésre, pontosan 0 forintodba került.
Ingyen hirdetés.

 

5. Közösségi média

  • Blog tartalma megosztható a közösségi médián.

Legnagyobb előnye a blognak, hogy egy az egyben meg tudod osztani őket a közösségi média felületeiden.

Egyszerűen csak megfogod a blog linkjét, és megosztod.
Amikor rákattintanak, az a blogbejegyzés fog nekik megjelenni amit te belinkeltél.
Nem kell külön poszt ötletet kitalálnod, hogy mit is írjál.
Egyszerűen csak megosztod a blogbejegyzésed és akit érdekel az elolvashatja az oldaladon.

Ezáltal megjobban növeled annak az esélyét, hogy vásároljanak az oldaladon.
Mert te adtál neki egy olyan értékes információt ami még érdekli is őt.
Ezért elkezdi olvasni a többi tartalmadat is, és a végén úgy fogja érezni, hogy neki vásárolnia kell tőled valamit, hogy viszonozza a sok értékes információt.

6. Hallasd magad

  • Adj hangot a márkád terjedéséhez.

Ne félj megosztani tartalmaidat, használj ki minden lehetőséget, hogy megismerjék a márkádat.

Mondd el minden ismerősödnek, családtagoknak, barátoknak, hogy te mivel foglalkozol.
Ne legyen olyan ember a környezetedben aki nem tudja, hogy mivel foglalkozol.
Mert lehet, hogy pont attól az ismerősödtől fognak kérni segítséget, hogy ajánljon valaki aki ezzel és ezzel foglalkozik.
Nagy valószínűséggel, kit fog ajánlani az ismerősöd? Hát téged!
Az emberek sokkal jobban tudnak megbízni olyan valakiben, akivel van közös ismerősük.

Kürtöld világgá, hogy te mivel foglalkozol és hidd el, hogy nem lesz hiába való az az 5 perc mialatt valakinek elmondod pontosan mivel is foglalkozol.

 

7. Az emberek megbíznak a blogokban.

  • A jó tartalom, meggyőzést és megbízhatóságot közvetít.

Ha felmész egy weboldalra mit nézel meg legelőször?

Mennyire igényesen épül fel, mennyibe kerülnek a szolgáltatások/termékek, és végül. Vannak-e bejegyzések a blogon.
Ha nagyon el van hanyagolva és nem igényes, akkor lehet azt mondod, hogy inkább nem vásárolsz tőle.
Mert ha a saját vállalkozását így elhanyagolja akkor milyen lehet a vásárlókkal?

Lehet, hogy a termékei is rossz minőségűek.
Ezzel szemben, előnyös, ha  blogod ami rendesen naprakészen van tartva. Ez nem azt jelenti, hogy minden nap neked írnok kelljen valamilyen témában.
Hanem azt, hogy ne legyen egy rendszer úgy, hogy te hetente vagy 2 hetente teszel közzé egy bejegyzést.

A vásárló meg fogja nézni, hogy mennyire friss az első bejegyzésed és az azt követő.
Ne legyenek hónapos kihagyásai a blogodnak, inkább legyen havonta 1 posztod, mint 2-3 havonta amikor kedved tartja írni. De akkor azt a havi 1 posztot tartsad, és igenis szánjál rá időt.
Ha nem tudsz egy rendszer létrehozni, ami szerint követhető a blogod működése, akkor inkább ne csináld.
De feladni mindig könnyebb mint küzdeni azért amit igazán szeretnél.

Köszönöm szépen, hogy elolvastad ezt a kis összefoglalót.

Remélem tudtam segíteni és új dolgokat mondani.
Ha bármilyen kérdésed lenne, írj nekem e-mailt vagy keress meg elérhetőségeim valamelyikén.

www.awebes.hu/blog/

Facebook oldalam: https://www.facebook.com/awebes.hu